یکشنبه، دی ۱۲، ۱۳۸۹

دولت فدرال با جابجایی غیرقانونی مهاجران استانی مقابله می کند

ایرانتو: دولت فدرال، با مهاجرانی که از طریق برنامه های پذیرش یک استان مشخص، وارد کشور شده، اما پس از مدتی، محل زندگی خود را تغییر می دهند، مقابله خواهد کرد.
برمبنای اطلاعیه ای که از سوی وزارت مهاجرت و شهروندی منتشر شده، اینگونه افراد که از آنان به عنوان "متقلب" یاد شده، ضمن دریافت هشدار، ممکن است مجوز اقامت دائم خود را از دست بدهند.


در حال حاضر هدف مسئولان دولتی، برخورد با افراد متخلفی است که از استان کبک خارج می شوند ، اما کارشناسان حقوقی انتظار دارند، بزودی به سایر استان ها نیز تعمیم داده شود.

استان های مختلف کانادا، متناسب با نیازهای بازار کار خود، بر روی متقاضیان مهاجرت، سرمایه گذاری می کنند، اما در عین حال، دولت فدرال، مسئولیت صدور ویزای دائم، برای آنان را نیز برعهده دارد.

یک وکیل مهاجرت در کبک در همین رابطه می گوید:" اینگونه افراد، متعهد شده اند در مقابل ویزایی که دریافت می کنند، به عنوان کارآفرین، سرمایه گذار یا خود اشتغال، در خدمت اقتصاد این استان باشند و صحیح نیست پس از رسیدن به هدف خود، به جای دیگری نقل مکان کنند."

برمبنای اطلاعات مهاجرتی موجود، 11 درصد از یک میلیون مهاجری که طی پنج سال وارد کشور شده و اظهارنامه مالیاتی خود را در سال 2006، تکمیل کرده اند، از استان اولیه خود، خارج شده اند.

بیش از 24،000 نفر یا 14درصد مهاجرانی که در ابتدا وارد استان کبک شده اند، مالیات خود را در استان های دیگر می پردازند.

در ماه های اخیر، وکلای مهاجرت با موارد زیادی از تازه واردین مواجه شده اند که بخاطر نداشتن بلیط هواپیما یا عدم رزرو محل اقامت در شهری که در فرم تقاضا قید شده، از فرودگاه برگردانده شدند. دادگاه نیز تاکنون، حق را به مأموران مرزی داده است.

طبق مقررات جدید، اولین مأموران مهاجرتی در فرودگاه ها، موظف شده اند، تمامی افراد کارآفرین یا سرمایه گذاری که از سوی دولت کبک انتخاب شده اما در آن استان زندگی نمی کنند و یا نشانی پستی دیگری دارند معرفی کنند. این قانون شامل همه کسانی می شود که بعد از 16 اکتبر سال 2006، وارد کشور شده باشند.

برای اخذ اقامت دائم در کبک ، اینگونه متقاضیان می بایست، دست کم 25درصد از سهام یک شرکت را صاحب بوده میزان سرمایه گذاری آنها نیز ، بیش از 100،000 دلار باشد.

آنان نه تنها باید ، هر روز برنامه کاری خود را زیر نظر داشته باشند، بلکه باید دست کم 12 ماه از سه سال اول ورود به کانادا را در کبک ، اقامت داشته باشند.

کمک های مالی دولت مرکزی به استان ها برای تأمین نیازهای اولیه مهاجران، برمبنای آمار اولیه آنها بوده و شامل افرادی که بعدا به آن استان منتقل می شوند ، نمی گردد
به نقل از ایرانتو
http://www.iranto.ca/Fa/index.php?option=com_content&view=article&id=5882:ottawa-clamps-down-on-immigrants-found-cheatin&catid=63:immigration-study-news&Itemid=146
اصل خبر :
http://www.cic.gc.ca/english/resources/manuals/bulletins/2010/ob256.asp

هیچ نظری موجود نیست: