سه‌شنبه، آذر ۲۳، ۱۳۸۹

روز مصاحبه برای سرمایه گذاران

این پست را برای کسانی مینویسم که از طریق سرمایه گذاری برای کانادا اقدام کرده اند  .
روز مصاحبه برای سرمایه گذاران
قبل از مصاحبه یک سری مدارک که شما باید برای آپ دیت تهیه کنید و بدهید به وکیلتون تا برای آفیسر فاکس شود +  یک رزومه از اولی که سرمایه گذار به دنیا آمده تا الان را باید تو اون برگه بنویسید که شامل تحصیلات و اینکه این پول را چطور بدست آورده اید  مثلا ملکی را که در ۱۸ سالگی خریدید چه مبلغی خریدید و چه مبلغی فروختید و با پول فروش آن چکار کردید و ......   اگه رزومه را وکیلتون تهیه کرده حتما آنرا چک کنید .
مدارک را به ۲ قسمت مدارک شناسایی -تحصیلی   و    مدارک مالی -کاری و اسناد تقسیم کنید و به ترتیب تو ۲  فولدر بچینید .
وکیل با شما میاد تو اتاق ولی اجازه حرف زدن نداره - در واقع میاد تا تجربیاتش زیاد بشه
حتما مترجم بگیرید . چون در دقیقه آخر شاید یادتون افتاد که مثلا قولنامه فروش ملک ۱۰ سال پیش رو یادتون رفته بدهید ترجمه . اون موقع است که مترجم   آنرا برای آفیسر میخونه .یا اینکه باید بگم این کبکی ها انگلیسیشون  را یک جوری صحبت میکنند .
تمام مدارک را با خودتون ببرید . تمام قراردادها - قولنامه های خرید و فروش ملک های قبلی هرچی که دارید رو با خودتون ببرید اینها براشون خیلی مهم .
زیاد به حرف وکیلتون اطمینان نکنید .
ترازنامه مالی تون رو از حفظ باشید .
آخرین لیست بیمه  پرسنل را حتما با خودتون ببرید
سند ملک ها -تمام قراردادها - قول نامه های قدیمی و جدید -خرید و فروش را حتما با خودتون ببرید
گردش مالی شرکت و گردش مالی شخصی جدید ی را حتما همراه داشته باشید
روز مصاحبه اول مبلغ مترجم  ۱۰۰ دلار کانادا را پرداخت میکنید سپس تو یک اتاق منتظر میمونید - آفیسر میاد و صداتون میکنه . آفیسر در ابتدا حق و حقوق شما را براتون توضیح میده و سپس میپرسه که چرا کبک را انتخواب کردید که اگه قبلا مونترال رفته باشید خیلی خوب میتونید چیزایی را که دیدید بگید  در غیر اینصورت بگید تحقیققات کردید که قیمت خونه اونجا ارزونتر از بقیه جاهاست - و مردمش فوق العاده خون گرمند و یا اینکه اونجا کسی را پیدا کنید و بگید که در باره سرمایه گذاری با آقای یا خانم ------- صحبت کردم شرایط اینجا برای سرمایه گذاری بهتر از بقیه مناطق است و..........
 مدارک شخصی و تحصیلی رو چک میکنه بعد از اون بقیه مدارک را از روی چک لیستش چک میکنه .
 اگه در مورد چیزی فکر میکنید آفیسر قانع نشده مجددا براش توضیح بدهید .
معمولا سوال میکنند که مبلغ سرمایه گذاری را از کجا پرداخت میکنید . که باید یا این مبلغ را در حساب شخصی داشته باشید یا بگید که این ملکم را میفروشم یا .......
در آخر ۱ برگه به شما میدهند که امضا کنید که تعهد کنید که  بعد از قبولی تو کبک بمونید .( ولی کانادا چون یک کشور آزاد است شما مجبور نیستید که بعد از ورود حتما در کبک زندگی کنید .)
فقط و فقط مدارک چک میشه
آفیسر فقط دنبال تناقض میگرده .
مصاحبه حدود ۳ ساعت طول میکشه
معولا همون روز جواب ردی یا قبولی را نمیدهند .

باران

هیچ نظری موجود نیست: