سه‌شنبه، دی ۰۲، ۱۳۹۳

نکات مثبت و منفی کانادا ار نگاه من

اول از همه اینکه مهاجرت واقعا یک امر شخصیه . هرکسی به  دلیلی مهاجرت میکنه .
من میخواستم فقط از نظر خودم نکات مثبت و منفی مهاجرت رو بنویسم .
باید بگم که نگاه ما با هم متفاوت . هر کسی باید از دید خودش به این مسأله نگاه کنه .من فقط تجربیات خودم رو مینویسم .

مهاجرت به این ور کره زمین سخت ترین کار ممکن است . چون اینجا همه چیز با اون ور دنیا  متفاوته .

نکات منفی
مهم ترین  مشکل زبان  است
مشکل پیدا کردن مسکن موقت و دایمی .
تنهایی تنهایی تنهایی
پیدا کردن کار .
معادل گیری مدرک تحصیلی
رانندگی
دوندگی های بیخودی
اینجا هر کاری که می خواهید انجام دهید خودش یک پروژه است .
آشنا نبودن با قوانین
مدرک تحصیلی کشور تون زیاد به دردتون نمیخوره
تجربه کاری کانادایی برای پیدا کردن کار
داشتن هزینه اولیه برای حداقل 9 ماه اول
نداشتن رفرنس ( آشنا و فامیل )
و....


نکات مثبت
آزادی
امنیت
حمایت از زنان
حمایت از کودکان
اینجا همه خودشون هستند
کسی دروغ نمیگه
اصل بر صداقت است
همه به هم احترام میگزارند
هیچ کس مزاحم شمانمیشه
پلیس همیشه در کنار شماست نه در مقابل شما
پلیس حافظ امنیت
برای بچه ها جای مناسبی  ست
فرصت پیشرفت و کار برای بچه ها بیشتر از ماست
بلاخره جذب جامعه می شوید
حمایت های اجتماعی دولت
زن و مردهمه با هم کار میکنند و کاری مختص آقایون  یا خانم ها  وجود نداره
برنامه نگهداری از بچه ها برای والدین شاغل
ایرانی های کانادا انسجام بیشتری دارند و حمایت میکنند .
من کتابخونه های اینجا رو خیلی دوست دارم .
تفریح برای همه هست .
از اینکه شهرداری برنامه های رایگان میگذاره دوست دارم  چون همه میتونند شرکت کنند .
سینما ها بعضی روزها فیلم رایگان میگذارند . معمولا روزهای شنبه است .
 کار داوطلبانه  را دوست دارم .
از اینکه وسایلشون رو میذارند دم در تا هرکی نیاز داره-برداره  برام خیلی جالبه ( در واقع اینجا هیچ وسیله ای دور انداخته نمیشه بلکه از خانه ای به خانه دیگه میره )
از اینکه همسایمون چمنهای خونمون رو کوتاه میکنه خوشحالم .
از اینکه هر روز با همسایه ها چاق سلامتی میکنم خوشحالم .

بارن






هیچ نظری موجود نیست: