شنبه، بهمن ۳۰، ۱۳۸۹

حكم تبرئه براي متجاوز به سی زن و دختر جوان???????!!!!!!!!!!!!!!

حكم تبرئه براي متجاوز به سی زن و دختر جوان

سرویس اجتماعی «تابناک» ـ حكم تازه شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران، مبني بر تبرئه عقرب سياه، بهت و شگفتی همگاني را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار «تابناک» اجتماعی، سه سال پیش، عقرب سياه، با عنوان مسافركش، سی زن و دختر را به بيابان‌هاي رباط كريم مي‌كشاند و پس از سرقت اموالشان، به طور فجيعي به آنان تجاوز مي‌كرد.

در این باره باید گفت، شاید اقدامات شنيع و غير انساني عقرب سياه در گيرودار ساير اخبار و ملاحظات رسانه‌ها، بازتاب بسیاری نداشته، ولی مطمئناً‌ هر ايراني غيرتمندي، با خواندن جنايات عقرب سياه، غيرتش به جوش مي‌آید.

هر چند بنا به ملاحظات اخلاقي، رسانه‌ها همواره از لفظ آزار و اذيت به جاي تجاوز استفاده مي‌كنند، آنچه عقرب سياه انجام داده، تنها تجاوز نيست، بلکه جرایم او اقدام عليه بشريت است.

بنا بر این گزارش، روش مورد استفاده عقرب سياه براي ربودن زنان و تجاوز به آنان قابل توجه است و انتشار آن مي‌تواند باعث سوء استفاده ديگر مجرمان حرفه‌اي شود. اين مجرم در روش خود، چنان بلايي بر سر قربانيان مي آورده است كه اين زنان بي‌گناه، ديگر تواني براي دفاع از خود نداشته و بسياري از قربانيان عقرب سياه، هم‌اكنون دچار بيماري‌هاي رواني و افسرده شده‌اند که در این باره باید گفت، يكي از قربانيان طلاق گرفته و همسرش، اين زن را با كودكش تنها گذاشته است.

بنا بر این گزارش، گویا عقرب سياه به میانجیگری يكي از اقوام خود، توانسته است از طناب دار براي بار دوم فاصله بگيرد و احتمالاً پس از مدتي از زندان آزاد خواهد شد! اما هيچ كس به فكر زنان و دختران بي‌دفاعي كه قرباني شدند، نيست!

اصل پيشگيري از جرم، تنها اقدامات پيشگيرانه و مشاوره و ‌آگاهي نيست، گاهي صدور بموقع حكم يا صدور احكام قاطع و سنگين قضايي هم مي‌تواند موجب پيشگيري شود؛ موضوعي كه در پرونده عقرب سياه لحاظ نشده و نتیجه پرونده، به گونه‌اي رقم خورده كه اين دزد ناموس و متجاوز به زنان، توانسته است از مجازات رهايي يابد.

صدور چنين احكامي از سوی دستگاه قضايي ـ كه افتخار خود را اجراي حدود الهي مي‌داند و دفاع از مظلوم را مهمترين هدفش مي‌خواند ـ باعث شگفتی است.
هم اکنون انتظار مردم از دستگاه قضايي در پرونده عقرب سياه و پرونده‌هايي كه عفت جامعه را هدف قرار داده‌اند، برخورد قاطع و سخت‌گيرانه است، به گونه ای که مانند جنایت میدان کاج، درس عبرتی باشد برای آنان که حتی فکر چنین کارهایی به سرشان راه می یابد.

حال این پرسش مطرح است، چگونه مي‌توان از حكم صادره براي عقرب سياه كه امنيت زنان و خانواده را به مخاطره انداخته و چهره نامطلوب و غير انساني از جامعه ايران اسلامي را به تصوير مي‌كشد، به سادگي گذشت؟

عقرب سياه سزاوار رأفت نيست، بلکه سزاوار هزاران بار مرگ است، ولی در اقدامي عجيب،‌  حكم صادره، اميد به دستگاه قضايي براي مبارزه با فساد و ناامني را كم‌رنگ كرده است.

اين در حالي است كه رئيس قوه قضائيه، بارها بر مبارزه قاطع با مجرمان و اراذل و اوباش و متجاوزان به حقوق مردم تأكيد كرده است و به این ترتیب، اين سخنان قاضي‌القضات بارقه اميد در دل همه ايرانيان را پدید آورد و آنان اميدوار بودند تا ترازوي عدالت به نفع مظلومان و مردم سنگيني كند، ولی گويا همچنان بايد منتظر باشیم تا ...!

نه تنها قضات و مديران، بلكه همه مردم بايد به فرموده اميرالمومنان (ع) از غصه بميرند كه در جامعه اسلامي، عقرب سياه مي‌تواند به سی زن شوهردار تجاوز كرده و آن‌گاه به شلاق و زندان محكوم شود. اين تجاوز‌ها در قلمرو حکومت اسلامی رخ داده و باعث مي‌شود تا مسئولیت سنگینی بر عهده دستگاه قضايي باشد.

حضرت علي ـ عليه السلام ـ در خطبه‌اي از نهج‌البلاغه مي‌فرمايند: به من خبر رسيده که مردي از لشکر شام، به خانه زني مسلمان و زني غير مسلمان که در سايه حکومت اسلام بوده، وارد شده و خلخال و دستبند و گردبند و گوشواره‌هاي او را به غارت برده، در حالي‌ که هيچ وسيله‌اي براي دفاع، جز گريه و التماس کردن نداشته‌اند. لشکريان شام با غنيمت فراوان رفتند بدون اينکه حتي يک نفر آنان زخمي بردارد يا قطره خوني از او ريخته شود. اگر براي اين حادثه تلخ، مسلماني از روي تأسف بميرد، ملامت نخواهد شد و از نظر من سزاوار است...اين‌گونه معصيت خدا مي‌شود و شما رضايت مي‌دهيد؟ (نهج البلاغه، خطبه 27 )

گفتنی است، اینها همه در حالی است که بارها رسانه های گوناگون، از تهدید قربانیان جنایت عقرب سیاه به دست وی و دوستانش خبر داده بودند تا رضایت داده و وی را از اعدام برهانند؛ خبری که مورد بی توجهی قرار گرفت.

http://www.tabnak.ir/fa/news/149120/حكم-تبرئه-براي-متجاوز-به-سی-زن-و-دختر-جوان
خبر از سایت تابناک


شنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۸۹

کوچه علی چپ

خوب نظرم درست بود آدم ها تازگی ها مشکل دار شدن یعنی  پر توقع شدن  و هر جوری شده می خواهند سوء استفاده کنند و
بعد هم خودشون رو میزنن به کوچه علی چپ .
عجب عجب

باران